انتخاب کاشی و سرامیک مناسب

انتخاب کاشی و سرامیک
اصول و الگوی انتخاب کاشی و سرامیک مناسب برای محیط های مختلف منزل بحثی است که امروزه با پیشرفت علم و صنعت به صورت چشم گیری در حال افزایش میباشد که به عوامل زیادی بستگی دارد و پارامتر های متعددی برای بهترین کیفیت وجود دارد، در ابتدا باید بدانید که کاشی ای وجود ندارد که برای همه محیط ها مناسب باشد، بنابراین کاربری نمی تواند کاشی مورد نیاز خود را به طور تصادفی انتخاب کند حتما باید انتخاب شما از روی آگاهای صورت بگیرد. 

انواع کاربرد کاشی و سرامیک

  • بوک مچ
  • مناسب برای نما
  • مناسب برای فضای آزاد
  • مورد استفاده در پارکینگ
  • مناسب برای استخر و کنار استخر

تفاوت بین کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند. اما سرامیک به دلیل ضخامت بیشتر مقاوم‌تر و مستحم تر میباشد. البته این مقاومت در برابر نور خورشید و ترک های خود به خودی به دلیل لایه محافظی می‌باشد که رویه‌ی سرامیک با آن پوشیده میشود. در حالی که مدل‌های کاشی، علاوه بر پایداری کم، به دلیل زمان پخت کوتاه به مرور زمان رنگ خود را از دست میدهد.

مزایای استفاده از کاشی و سرامیک مناسب

  • مقاومت و دوام
  • زیبایی در نما
  • بهداشت و تمیز شدن آسان‌تر
  • نصب آسان
 

انتخاب مناسب کاشی و سرامیک

ابتدا قبل از هر اقدامی نسبت به خرید کاشی شما میبایست بدانید که کاشی را در چه مکان و برای چه هدفی میخواهید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله به انواع محیط ها برای انتخاب کاشی و سرامیک  مناسب نگاهی می اندازیم و نکاتی را در مورد یک انتخاب بهتر برای شما بیان میکنیم.

 کاشی های ورودی ساختمان ها

به دلیل شدت رفت و آمد و تنشی که در ورودی هر خانه صورت میگیرد و  از یک ساختمان به ساختمان دیگر متفاوت میباشد بهتر است کاشی انتخاب کنید که میزان حجم تردد برای آن قابل تحمل باشد و  شدت و سطح تخریب و سایش کاشی ها نسبت به انتخاب های دیگر کمتر باشد.

کاشی کف سرویس بهداشتی و حمام

کف و دیوار سرویس های بهداشتی به دلیل در معرض بودن با رطوبت مکرر و مواد شیمیایی که تا حد زیادی در رنگ و مقاومت آن تاثیر میگذارد، باید به گونه ای انتخاب شود که در برابر تمام این عوامل مقاوم باشد.

کاشی کف و دیوار آشپزخانه

کاشی های کف آشپزخانه نسبت به سایر محیط ها در خانه به میزان بیشتری در معرض ضربه و ساییدگی قرار میگیرد، همچنین کف آشپزخانه نیز  مکانی است که در معرض بیشترین  لکه ها قرار میگیرد؛ بنابراین باید علاوه بر مقاومت بالایی که در انتخاب در نظر میگیرد به سهولت در تمیزی کاشی توجه بسزایی داشته باشید. به علاوه احتمال افتادن اشیای سنگین  روی کف آشپزخانه زیاد استف بنابراین باید کاشی های کف آشپزخانه از بالاترین مقاومت مکانیکی و مقاوت در برابر مواد شیمیایی برخوردار باشد.

کاشی های کف فضاهای باز

به خاطر در تماس مستقیم این کاشی ها با بلایای طبیعی از جمله بارش، یخ زدگی و برخورد اجسام، باید  مقاومت لازم  را دارا باشند. معمولاً این گروه از کاشی ها به شیوه پرس و شکل دهی می شوند که میزان بسیار کمی آب جذب ان ها می شود و امکان دارد این کاشی ها لعاب دار، بدون لعاب پرسلانی و یا حتی اکسترودی باشند.

کف کارخانه ها

در کارخانجات، کاشی ها تحت تحمل و فشار ناشی از وسایل نقلیه سنگین  و ماشینآلات و تجهیزات با وزن بالا می باشند. تنش های مکانیکی که در سطح این کاشی ها متحمل میشود باعث خراش و شکستگس میشود که با انتخاب کاشی ضخیم و با دوام میتوان ازاین تنش ها جلوگیری نمود.در مناطقی که احتمال لغزش زیاد می باشد باید از کاشی های ضد لغزش  استفاده نمود. معمولاً برای کف کارخانجات میتوان از کاشی های پرسلانی یا کاشی های با جذب آب کم استفاده نکرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید