معرفی انواع سرامیک

معرفی انواع کاشی

سرامیک نوعی از کاشی است که به عنوان پوشش کف و یا دیوار در بعضی فضاها مورد استفاده قرار میگیرد. بخش وسیعی از جذابیت انواع سرامیک کف و دیوار به دلیل تنوع زیاد اشکال، سبک ها و رنگ های سرامیک می باشد.

مزایای سرامیک ها

  • مقاومت در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر ساییدگی
  • تنوع زیاد طرح و رنگ
  • دوام بالا
  • مقرون به صرفه

انواع سرامیک ها

انواع سرامیک‌ها با روش‌های متفاوتی از هم پخته می‌شوند، بنابراین ما دارای انواع مختلفی از سرامیک هستیم. در ادامه چندین نوع از سرامیک‌های محبوب را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی انواع کاشی

سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان نوعی از کاشی های سرامیکی به جساب می آید که بیشتر پیمانکماران به این نوع علاقه دارند و در ساخت و ساز خانه ها آن را بکار میبرند، دوام زیبایی این سرامیک بسیار زیاد است یکی از محبوب ترین هاست که ما در خانه های ایرانی زیاد این نوع سرامیک را میبینیم.

  •  فول بادی

این نوع از سرامیک از خاکی به همین نام تولید میشود و به همین دلیل زنگ یکدست دارد و از دوام بالایی برخوردار است، البته باید این نکته را در نظر داشت که استحکاتم این نوع سرامیک بسیار بالا و همچنین خاصیت ضد خش دارد. نکته ی دیگری که در این نوع سرامیک وجود دارد قیمت بالا و همچنین نداشتن لعاب میباشد

سرامیک فول بادی از دولایه تشکیل میشود: که یک لایه به صورت بیسکویتی میباشد و لایه بعدی از خاک رس میباشد و لایه بالایی از خاک رنگی تشکیل میشود که این لایه ها با پرس به یکدیگر فشرده میشوند و این نوع سرامیک را تشکیل میدهند.

  •  لعاب دار

این سرامیک تنها تفاوتش لعاب دار بودن آن است که لعابی که به روی این سرامیک میباشد در حرارت بسیار بالا شکل میگیرد و در نتیجه طرح و رنگ بسیاری به سرامیک میدهد، همچنین لعاب این سرامیک باعث شفافیت بالا و در نتیجه مقاوم در برابر لک و خش میشود.

 سنگ پرسلان

سنگ پرسلان یکی از زیباترین های این خانواده میباشد و گاهی بین این سنگ و مرمر تفاوتی قابل مشاهده نیست و در بسیاری از موارد از این نوع سنگ بجای مرمر استفاده میشود.

سرامیک اسلب

این سرامیک نیز در خانواده پرسلان قرار دارد و خصوصیات آن شبیه به خانواده پرسلان میباشد. لعابی که بر روی این سرامیک قرار میگیرد سرامیک را یک دست تر و براق تر میکند.

 سرامیک آنتی باکتریال

پیشرفته ترین نوع سرامیک از نوع طراحی و ساخت این نوع میباشد که لعاب این نوع سرامیک از مواد نانو میباشد و  نیازی به شستشو ندارد و کاملا آنتی باکتریال میباشد.

سرامیک مینیاتوری

این سرامیک از  ابعاد بسیار کوچکی تولید میشود، نصب این نوع سرامیک ها توسط چسب مخصوصی میباشد و هزینه نصب نیز نسبت به دیگر سرامیک ها بالاست.

سرامیک شیشه ای

برای کف و دیوار ها استفاده میشود و ترکیباتی که در این نوع سرامیک میباشد شیشه، خاک رس، فلدسپار و ماسه میباشدکه  به دلیل دارا بودن این مواد در خود از مقاومت حرارتی و مقاومت بالا در برابر ضربه برخوردار است.

سرامیک کوارتزی

شفافترین و جذاب ترین سرامیک، سرامیک کوارتزی میباشد، این نوع سرامیک نسبت به حرارت و مواد شیمیایی بسیار حساس است و در برابر نور خورشید شفافیت خود را از دست میدهد.

 سرامیک کواری

نوعی تایل میباشد که به عنوان سنگفرشی نفوذناپذیر و بسیار سخت میباشد، این نوع سرامیک در دمای بسیار بالایی پخته میشود و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است، همچنین این سرامیک از کیفیت بالایی برخوردار است و بدون هیچ لعابی ضد آب میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید